|
Przyczyny odmowy odszkodowania mogą być różne. Od wskazania, że uszkodzenia nie korelują z wskazanymi okolicznościami (co jest jednoznaczne z sugerowaniem, że Klient chce wyłudzić odszkodowanie) po kwestionowanie sprawstwa.
Co więcej, Ubezpieczyciele często starają się wykazać, że Poszkodowany przyczynił się do powstania szkody, jednocześnie pomniejszając odszkodowanie.
Jeśli zaś chodzi o zaniżanie odszkodowania to mamy do czynienia z dwoma przypadkami. Mianowicie, Ubezpieczyciele przedstawiając naszym Klientom sporządzone przez siebie kosztorysy stosują nieadekwatne stawki za robociznę (przyjmowane są stawki w granicach 50-60 zł za godzinę, gdzie średnio na rynku warsztaty pobierają opłatę w wysokości 100-120 zł za godzinę), przyjmują nierealną ilość godzin prac, a także starają się wymusić aby Klient naprawił samochód lub inny pojazd wykorzystując nieoryginalne części, zamienniki. Z drugiej zaś strony nie uznają oczywistych z punktu widzenia okoliczności zdarzenia części, kwestionując ich uszkodzenie. Często również zdarza się, że Zakłady Ubezpieczeń żądają faktur za naprawę, a po ich otrzymaniu również faktur źródłowych. Takie działanie ma na celu niejednokrotnie zmęczyć Poszkodowanego, tak aby przyjął odszkodowanie w kwocie wyliczonej przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe.
Powyższe działania niejednokrotnie są niczym nieuzasadnione, a co za tym idzie stawia naszych Klientów w bardzo niekomfortowej sytuacji. Należy pamiętać bowiem, że w 90% przypadków kosztorysy Ubezpieczycieli w szkodach z OC komunikacyjnych obejmują 1/3 wartości odszkodowania jakie należy się Poszkodowanemu.
Mając to na względzie, w przypadku problemów z Ubezpieczycielem zgłoś się do nas. Pomożemy uzyskać odszkodowanie, jednocześnie uniemożliwiając Ubezpieczycielowi przedłużanie likwidacji. Należy bowiem pamiętać, że przepisy prawa obligują Ubezpieczyciela do zakończenia likwidacji w terminie 30 dni. Jeśli ze względu na skomplikowanie sprawy nie jest to możliwe Ubezpieczyciel powinien wypłacić kwotę bezsporną (zaliczkę) w tym terminie, zaś cała likwidacja nie może przekroczyć 90 dni.
Warto również pamiętać, że Ubezpieczyciele mają maksymalnie 30 dni (60 dni w sprawach skomplikowanych) na odpowiedź na odwołanie (reklamację) i jeśli Państwo nie otrzymają w tym terminie odpowiedzi uznaje się, że Ubezpieczyciel uznał stanowisko Klienta.
Nasze działania sprowadzają się nie tylko dochodzenia roszczeń dla naszych Klientów lecz również staramy się wpływać na rynek poprzez wymuszanie na Ubezpieczycielach poprawę świadczonych usług. W związku z tym często w przypadku rażących naruszeń kierujemy do Rzecznika Finansowego skargi z prośbą o nałożenie na nierzetelny Zakład Ubezpieczeń kary.
Współpracujemy z niezależnymi rzeczoznawcami, którzy przekalkulują kosztorys, sprawdzając czy i o ile został zaniżony, a jeśli sprawa jest bardziej skomplikowana również sporządzą opinię.
Analiza sprawy jest bezpłatna, zaś za pomoc, likwidację pobieramy jedynie procent z uzyskanego odszkodowania!
Co więcej, Ubezpieczyciele często starają się wykazać, że Poszkodowany przyczynił się do powstania szkody, jednocześnie pomniejszając odszkodowanie.
Jeśli zaś chodzi o zaniżanie odszkodowania to mamy do czynienia z dwoma przypadkami. Mianowicie, Ubezpieczyciele przedstawiając naszym Klientom sporządzone przez siebie kosztorysy stosują nieadekwatne stawki za robociznę (przyjmowane są stawki w granicach 50-60 zł za godzinę, gdzie średnio na rynku warsztaty pobierają opłatę w wysokości 100-120 zł za godzinę), przyjmują nierealną ilość godzin prac, a także starają się wymusić aby Klient naprawił samochód lub inny pojazd wykorzystując nieoryginalne części, zamienniki. Z drugiej zaś strony nie uznają oczywistych z punktu widzenia okoliczności zdarzenia części, kwestionując ich uszkodzenie. Często również zdarza się, że Zakłady Ubezpieczeń żądają faktur za naprawę, a po ich otrzymaniu również faktur źródłowych. Takie działanie ma na celu niejednokrotnie zmęczyć Poszkodowanego, tak aby przyjął odszkodowanie w kwocie wyliczonej przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe.
Powyższe działania niejednokrotnie są niczym nieuzasadnione, a co za tym idzie stawia naszych Klientów w bardzo niekomfortowej sytuacji. Należy pamiętać bowiem, że w 90% przypadków kosztorysy Ubezpieczycieli w szkodach z OC komunikacyjnych obejmują 1/3 wartości odszkodowania jakie należy się Poszkodowanemu.
Mając to na względzie, w przypadku problemów z Ubezpieczycielem zgłoś się do nas. Pomożemy uzyskać odszkodowanie, jednocześnie uniemożliwiając Ubezpieczycielowi przedłużanie likwidacji. Należy bowiem pamiętać, że przepisy prawa obligują Ubezpieczyciela do zakończenia likwidacji w terminie 30 dni. Jeśli ze względu na skomplikowanie sprawy nie jest to możliwe Ubezpieczyciel powinien wypłacić kwotę bezsporną (zaliczkę) w tym terminie, zaś cała likwidacja nie może przekroczyć 90 dni.
Warto również pamiętać, że Ubezpieczyciele mają maksymalnie 30 dni (60 dni w sprawach skomplikowanych) na odpowiedź na odwołanie (reklamację) i jeśli Państwo nie otrzymają w tym terminie odpowiedzi uznaje się, że Ubezpieczyciel uznał stanowisko Klienta.
Nasze działania sprowadzają się nie tylko dochodzenia roszczeń dla naszych Klientów lecz również staramy się wpływać na rynek poprzez wymuszanie na Ubezpieczycielach poprawę świadczonych usług. W związku z tym często w przypadku rażących naruszeń kierujemy do Rzecznika Finansowego skargi z prośbą o nałożenie na nierzetelny Zakład Ubezpieczeń kary.
Współpracujemy z niezależnymi rzeczoznawcami, którzy przekalkulują kosztorys, sprawdzając czy i o ile został zaniżony, a jeśli sprawa jest bardziej skomplikowana również sporządzą opinię.
Analiza sprawy jest bezpłatna, zaś za pomoc, likwidację pobieramy jedynie procent z uzyskanego odszkodowania!